Opony MICHELIN CrossClimate trudno nazwać zwykłymi. Chodzi o to, że jest to letnia opona, która ma homologacje zimową.
Opony wzięły udział w testach edycji Test World i zaskoczyły ekspertów samochodowych. Problem jest następujący: posiadanie homologacji zimowej pozwala ustawić produkt jako całoroczny, co stwarza realne zagrożenie dla kierowców i pasażerów na lodzie i śniegu. Wyniki testu wykazały, że opona nie zapewnia odpowiedniej przyczepności i prowadzenia w trudnych warunkach zimowych.
Przedstawiciele Michelin wyjaśnili swoje pozycję. Opona Michelin może być rzeczywiście używana w Szwecji zimą. Ponadto przeszła wszystkie oficjalne testy według standardów UE. Jednak producent zaleca je na późną jesień i wczesną wiosnę.
CrossClimate zostały również przetestowane przez fińską edycję Moottori, która udowodniła, że opona z tej serii świetnie zachowuje się na mokrym, zimnym płótnie. Sugeruje to, że do bezpiecznej i wygodnej jazdy potrzebne są teraz nie dwa, ale trzy zestawy opon – na lato, zimę i poza sezonem.